HannaHJóga

Beszámoló az első IBD és Jóga Minitanfolyamról

2018. november 29. 11:20 - hannahjoga

November 25-én reggel ugyanannak a Jógastúdiónak a küszöbét léptem át, amit közel hat évvel ezelőtt is: 2012-ben érkeztem meg ugyanis az első Jógaórámra a Sankalpa Jógastúdióba, amelyet most, 2018-ban önzetlen felajánlásként az első IBD és Jóga Minitanfolyam helyszínének kaptunk meg.

Az idevezető Utam hosszú és hepe-hupás volt, de az itt összegyűlő 24 résztvevőről ugyanez mondható el: mindannyian valamilyen gyulladásos bélbetegség diagnózisával, de a gyógyulás, tenni akarás szándékával, érdeklődve és lelkesen jelentek meg vasárnap reggel. Többen érkeztek vidékről, akár több száz kilométer távolságból is. Volt, akit a családja hozott el, aztán a tanfolyam végén érte is jött. Többségük - csak úgy, mint én - Crohn-beteg, kisebb részük colitis ulcerosa-val él együtt.

Már hajnalban úgy éreztem, hogy minden a mi célunkat szolgálja. Az átlagosnál jobban éreztem magam reggel, a készülődés, a cipekedés, a közlekedés, a stúdió berendezése, a Vendégek érkezése, regisztrációja mind-mind zökkenőmentesen és pontosan zajlott. Az elmúlt másfél évben azt szoktam meg, hogy egy átlagos workshop-ra, tanfolyamra a jelentkezők nagyobb része jelzés nélkül egyszerűen nem jön el, másik felük késik, telefonálgat, nehezen talál oda. Ezek után kifejezetten meghatódtam, amikor szinte a hivatalos kezdés pillanatában már mindenki átöltözve, jegyzetfüzetet szorongatva ült a matracán, csendben és csillogó szemekkel. Úgy éreztem, ez a valódi elköteleződés: még ha egy óriási nehézség hozott is össze bennünket, de ugyanez a dolog késztet arra is, hogy elkezdjünk figyelni, tanulni és változtatni.

Rövid bemutatkozást követően a Jóga és az Ájurvéda tudományáról beszéltem, ezzel törekedve arra, hogy eloszlassam a Jógával és a Jóga terápiás eszközeivel kapcsolatban kialakult tévhiteket. Elmagyaráztam, milyen szinteken, milyen gyakorlással segít bennünket ez a csodálatos rendszer egészségünk, egyensúlyunk helyreállításában.

Az első blokk második fele a testgyakorlásé volt. Olyan otthon végezhető testtartásokat (ászanákat) és légzőgyakorlatokat tanultunk, amelyeket a betegség aktív időszakában is gyakorolhatunk - akár csak napi 15-20 perc ráfordítással. Elkezdtünk odafigyelni a testünk jelzéseire, majd néhány perces relaxáció következett.

A szünetben citromfű és rooibos teát ittunk, a tanfolyamunk második felében pedig olyan további fontos témákat vettünk át, mint

- szemléletmódunk szerepe és a változtatás lehetősége a betegségben,

- ok és okozat: karmikus törvények a betegség megjelenésében,

- emésztésünk aspektusai konkrét és átvitt értelemben,

- a gyulladásos bélbetegségek mint kibillent állapotok az Ájurvéda szerint,

- jógikus táplálkozási és napirendi javaslatok az állapotunkban,

- a stressz értelmezése és megküzdési technikák, de beszélgettünk a csakrákról, belső energiarendszerünkről is, hozzájuk kapcsolódóan pedig illóolajokat is szagoltunk.

Nagyon hasznosak, előremutatóak voltak a kérdések, amelyekben szintén nem volt hiány, és amelyek nagy segítséget jelentenek nekem a jövőbeni témák, szempontok kialakításában.

A minitanfolyam végére már biztossá vált az a tervem, hogy tavasszal még egy alkalmat szeretnék szervezni.
Részletek hamarosan...

Hálásan köszönöm Mindenkinek a részvételt, érdeklődést, és remélem, legalább olyan hasznosnak, feltöltőnek éreztétek ezt a vasárnapot, mint én.

Szeretettel:
Hanna

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hannahjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr8414403482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása