HannaHJóga

Ízelítő - Ünnep és Élet

2018. december 26. 16:20 - hannahjoga

Kattints a képre, és nézd meg, hogyan főztem! :)

Ha nincs ötleted a Karácsony és Szilveszter közötti menühöz, de szeretnél egy kicsit könnyedebb fogásokat varázsolni az asztalra, esetleg fontolgatod a húsmentes napok beiktatását az Életedbe, szeretettel ajánlom ezt a nagyon gyorsan és könnyen elkészíthető főételt.

Nálunk ez került Szenteste az asztalra.
Számomra magától értetődő, hogy Születést nem erőszakkal és halállal ünneplünk. Törekszem rá, hogy a táplálkozásunkkal is megtámogassuk a fizikai és tudati egészségünket, hiszen ez az elsődleges dolog, amivel segíthetünk magunkon és Szeretteinken.

Mindenki jól lakott, minden nagyon finom volt. :) 

  • Töltött édesburgonya (mi hárman ettük, és ugyan kis étkűek vagyunk, de még maradt is belőle)
    Három nagy édesburgonyát jó alaposan megmostam, ledörzsöltem, aztán félbevágtam őket, és sütőpapíros tepsire fektettem. Lekentem őket kókuszolajjal, majd 200 fokos sütőben addig sütöttem, amíg villával könnyedén beléjük lehetett szúrni.
    Ekkor kivettem őket a sütőből, kicsit hagytam kihűlni, aztán kanállal kivájtam a belsejüket, vigyázva, hogy a héjuk ne szakadjon ki. 
    A kikapart krumplit összekutyultam (növényi) tejföllel, apróra vágott póréhagymával, bébi spenóttal és pritamin paprikával. Ízesítettem sóval, pici borssal és édes pirospaprikával, kurkumával, valamint zöldfűszer-keverékkel.
    Ez tényleg az "ízlés szerint" kategória: olyan zöldségeket és fűszereket használj, amit szeretsz, de tehetsz hozzá mustárt is akár. Addig kóstolgasd ezt a kutyulmányt, amíg elképzelhetetlenül finom lesz. Ha elérte ezt a pontot, töltsd vissza a fél krumplikba, így helyes kis csónakokat kapsz. :)
    A tetejükre mehet (növényi) sajt, még egy kis zöldfűszer, petrezselyem, snidling vagy bármi, ami szerinted passzol.
    Visszatettem a sütőbe, és addig sütöttem, amíg a sajt aranybarnára nem pirult rajtuk.

  • Kurkumás-spenótos basmati rizs
    A basmati rizst forró sós vízben nagyjából 10 percig főztem, majd szűrőben hagytam lecsepegni. Átforgattam egy kis kókuszolajon, megsóztam, és hozzákevertem egy kis kurkumát és a felaprított bébi spenótot.
    Ezt a köretet is lehet tetszés és ízlés szerint fűszerezni, gazdagítani, szoktam bele például mazsolát vagy köményt is tenni.

  • Cékla-alma-répa saláta
    Aprítógépben felaprítottam egy fej céklát és egy nagyobb sárgarépát, nagylyukú reszelőn pedig lereszeltem egy nagy almát, meghámozva.
    Összekevertem őket, és csak egy pici citromlével ízesítettem.

Szeretettel, békésen, nyugodtan fogj hozzá az étel készítéséhez, és ugyanilyen hangulatban, lehetőleg még frissen egyétek is meg a finomságokat.

Ha étkezés előtt felajánlod az ételt, esetleg közösen vagy csendesen imádkoztok, mantráztok, biztosan valódi Táplálékot fogyasztasz el.

Jó étvágyat kívánok, tiszta szívemből! :)
Hanna

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hannahjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr814515198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása