HannaHJóga

„Lazíts!” – A Jóga Nidra gyakorlása

2019. január 15. 11:43 - hannahjoga

„Lazíts!”

 

Ez a rövid utasítás nagyon sok mindent rejthet magában: hallhatod a jógaórán többször is, miközben az izmaidat próbálod nyújtani, kilélegezni belőlük a feszültséget, de előkerül az órát lezáró relaxáció során is.

Az ászanázás (jógapózok gyakorlása, azaz a fizikai gyakorlás) után fontos, hogy néhány percig nyugodtan fekve engedjük kioldódni a maradék feszültséget is izmainkból, hagyjuk megpihenni az idegrendszert, hogy a gyakorlás hatásai beépülhessenek, a jógapózok kifejthessék áldásos hatásukat.

Jó tudni, hogy a relaxációt is érdemes rendszeresen, kitartóan gyakorolni, fejlődni benne, mert az Életünk számos területén hozhat pozitív változást. A mélyrelaxáció gyakorlása és fejlesztése a Jóga Nidra gyakorlatokon keresztül valósul meg.

Egy átlagos jógaóra végén a relaxáció 15 percet vesz igénybe, míg a Jóga Nidra egy hosszabb, bővebb és több szinten felépített gyakorlat, amely akár 45 percen keresztül is tarthat. Ha teljes mértékben szeretnéd megtapasztalni a tested ellazulását, az érzékeid visszavonását, az elméd oldottságát, akkor mindenképpen ajánlott rendszeresen végezned.

nidra_size_cover.png

De hogyan is épül fel egy Jóga Nidra gyakorlás?

A bevezetés során ellazítjuk a teljes testet: hanyattfekvésben, a lehető legkényelmesebben helyezkedünk el, majd szisztematikusan, testrészről-testrészre haladunk, az Oktató vezetésével. Megfogalmazunk egy elhatározást, aminek a gyakorlásunkat szenteljük. Az ilyenkor tett elhatározások ereje óriási, mélyreható változások elindítására is képes! Megfigyeljük a légzésünket, ezzel a koncentrációval még inkább kioltjuk az elme csapongásait.

Immár ellazult állapotban egyszerű, rövid, mindenki által könnyen befogadható vizualizációkkal dolgozunk, melyek jellege és témája változatos, a belső energiák mozgásától elkezdve különböző szimbólumok használatáig terjedően.

A Jóga Nidra gyakorlás lezárásakor lassan, fokozatosan jövünk ki ebből a rendkívül pihentető állapotból, amely az alvás és az ébrenlét közötti átmenetként írható le leginkább. Érdemes ezt követően időt szánni a meditációnkra, mert ebben az állapotban az agy különösen fogékony, érzékeny, befogadó és tiszta.

És hogy mi mindenre lehet gyógyír ez a fajta relaxáció?

  • teljes mértékben ellazítja a testünket: minden izmunk, de még a belső szerveink is megpihennek, lazítanak;
  • beindulnak a méregtelenítést, regenerálódást, elősegítő folyamatok a testben és az idegrendszerben, megáll az idő előtti öregedés;
  • javul a koncentrációs képességünk és az akaraterőnk, kitartásunk;
  • mivel egy 45 perces Jóga Nidra gyakorlat akár 3-4 órányi alvást is kivált, kipihentebbek leszünk általa;
  • megtapasztalhatjuk az elménk lehetőségeit: akár fogadalmak betartása, akár egy összeszedettebb és nyugodtabb életvitel a cél, ezzel a gyakorlással megtámogathatjuk;
  • oldjuk a stresszt, javul az éjszakai alvásunk minősége, megszűnnek a rémálmok, az álmatlanság, de az ébrenlét során is hatékonyabban fogjuk tudni kezelni a feszültségeket, csökkennek vagy megszűnnek a szorongásos, illetve a pánikbetegséggel összefüggő tünetek.

Komplex Jógagyakorlást tartok március 10-én, március 31-én és április 14-én a Tulasi Jógában.
A részletekért kövesd a Facebook oldalamat!
Szeretettel várlak. :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hannahjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr9614563654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.